Express G2
Všetko o výmene batérie
Otázky a odpovede o výmene batérie v systémoch BENZING.
- Posledná aktualizácia
Koľko stojí výmena batérie?
Aktuálna cena pre systém M1 je 159 EUR s DPH, cena pre systém Express G2 je 119 EUR s DPH. Cena zahŕňa poštovné do Rakúska, z Rakúska naspäť na Slovensko, poštovné naspäť k majiteľovi (SR alebo ČR), výmenu batérie autorizovaných technikom BENZING, výmenu predného krytu za nový, kompletnú diagnostiku a slovenskú alebo českú DPH.
Koľko trvá výmena batérie?
Počítajte cca 3-4 týždmne, kým sa Vám systém vráti späť. Výmenu batérie odporúčam riešiť mimo pretekovú sezónu. Obvykle kvôli optimalizácii nákladov na poštovné čakám na nazbieranie aspoň 4 systémov pre servisnú zásielku do Rakúska. Výrobca si dáva na spracovanie zásielky 10 pracovných dní, 2 pracovné dni na prepravu.
Kde mám systém poslať?
Systém mi pošlite na adresu uvedenú na stránke Kontakt. Pre českých ale aj slovenských chovateľov odporúčam využiť služby Packeta (bývalá Zásilkovna) a poslať systém na uvedené odberné miesto. Vyjde Vás to lacnejšie ako zásielka poštou a balík je automaticky poistený do 700 EUR. Ideálne, ak mi dáte vopred vedieť, že systém posielate, aby som vedel, o čo sa jedná.
Systém je možné odovzdať aj osobne na výstavách, len je odbré zistiť, na ktorých výstavách v danom roku budem.
Aký je servisný interval pre internú batériu?
- BENZING M1 - 10 rokov
- Express G2 - 10 rokov
- BENZING M2 - 40 rokov
- BENZING M3 - 40 rokov
- SmartHub 5 - 40 rokov
Ako viem, že by som mal meniť batériu?
Systémy majú nastavený od výroby servisný interval, po prekročení intervalu po každom zapnutí systém zapípa a zobrazí servisnú hlášku na niekoľko sekúnd. Po jej zobrazení je možné so systémom ďalej pracovať.
Servisná hláška sa mi zobrazila počas sezóny. Mám to riešiť hneď?
Skutočná životnosť batérie je o 2 - 3 - 4 roky dlhšia ako servisný interval. Ak Vám hláška vybehne počas sezóny, podľa oficiálnej informácie od výrobcu je možné sezónu bezpečne dokončiť a riešiť výmenu batérie po sezóne. Zatiaľ som nemal prípad, že by systém zlyhal v sezóne, kedy sa servisná hláška zobrazila poprvé. Kritické zlyhania systémov bez výmeny batérie som zaznamenal po 2 rokoch a neskôr od prvého upozornenia. Odporúčam sledovať rozchod hodín oproti GPS\RCL - ak sa bude neúmerne zvyšovať (5 a viac sekúnd), je dobré to riešiť výmenou za servisný systém, no takýto prípad som zatiaľ nemal.
Načo je dobrá interná batéria?
Jej primárna úloha je udržiavať presný interný čas v EKS.
Môžem batériu vymeniť sám?
Systémy BENZING sú zabezpečené proti manipulácii ochrannou plombou BENZING. Systém bez nepoškodenej originálnej plomby BENZING nie je možné použiť na konštatovanie doletov holubov a výrobca neručí za správnosť jeho výstupov. Nepoškodená ochranná plomba je jednou z podmienok v pretekovom poriadku SZCHPH aj ČMSCHPH. Výrobca systémov BENZING nepovoľuje servisné zásahy do jeho systémov mimo autorizovaných servisných stredísk. Najbližšie stredisko pre SK a a CZ trh je priamo centrála BENZING v Rakúsku.
Čo ak som si batériu nechal vymeniť za lacnejšie u bývalého distribútora?
Odporúčam systém poslať do AT pre kontrolu a opätovnú výmenu batérie. Ak Vám batériu menili inde ako v BENZING, nemáte originálnu plombu (bezpečnostná nálepka s nápisom BENZING) a Váš systém nespĺňa podmienky pre účasť na pretekoch. V prípade obvinenia z manipulácie s výstupom EKS výrobca len potvrdí, že so systémom bolo manipulované bez jeho povolenia.
Čo ak batériu nevymením?
Ak na batérii klesne napätie pod kritické minimum, systém nie je schopný udržať čas a počas preteku sa čas v EKS zastaví, čo spôsobí neplatný výstup a stratený pretek. Zaznamenal som aj niekoľko prípadov, keď sa pamäť systému úplne vymazala, alebo sa systém vôbec nezapol. V týchto prípadoch bolo nutné vymeniť systém za nový kus, čo býva drahšie ako výmena batérie.
Môžem si stav batérie overiť aj počas sezóny?
Umožňuje to iba systém BENZING M1, ak v menu navolíte INFO o systéme a NAPATIE, riadok s nazvom "Externa bat" Vám zobrazí napätie na batérii, ktorá sa stará o chod času. Napätie na novej batérii je 3V a vyššie, po 10 rokoch je táto hodnota niekde okolo 2,85V. Hodnoty nižšie ako 2,85 sú považované za kritické, no videl som viaceré systémy M1 pred servisným intervalom s napätím 2,83V, ktoré fungovali korektne. Treba to teda brať len orientačne.